Shutter Island

Igår var vi och såg Shutter Island.
Filmen är baserad på boken Patient 67. En psykiskt sjuk fånge försvinner mystiskt från sjukhuset på ön. Kvinnan tros vara kvar på ön, därför tillkallas två federella poliser till ön för att hitta henne.
Man sitter som på nålar igenom hela filmen. Varje detalj gör att bitarna sakta faller på plats, och en gripande historia växer fram. Inget är som du tror.

Jag vill inte skriva för mycket så jag inte avslöjar något mellan raderna. Filmen får en fyra av mig. Jag älskar mysteriet i filmen, jag älskar de små gömda detaljerna och Leonardo levererar som vanligt. Det enda som gör att inte filmen får en femma är att Avatar är en klockren femma, och Shutter Island är inte i närheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback