Nu,

Jag har två ideela jobb.
På måndagar träffar jag och min kollega Saga 8st 14åriga tjejer. Vi kallar oss själva för Tjejgruppen. När vi träffas så disskuterar vi olika ämnen och gör olika aktiviteter. Senaste ämnet var Kärlek och senaste aktiviteten var Hemmaspa. Vi är nu inne på vår andra termin och planerar på att fortsätta tills tjejerna går ut nian. Att vara ledare för den här gruppen är bland det roligaste och mest lärorika jag gjort. Tjejernas tankar och funderingar lär mig att se på saker från olika perspektiv.

På tisdagar och torsdagar är jag nere i Idrottshuset. Då är jag ledare över F96 i handboll. Just nu är vi 12st och tränar tillsammans med P97. F96 har jag tränat i ca 5år och är nu inne på det sista året. Sorgligt. Jag har varit med sen de inte ens kunde studsa bollen till idag då de spelar handboll på en riktigt grym nivå. Handbollen och laget är en del av mig.

Lite information om vad Michelle gör i veckorna.

Ett gott skratt,
En tjej ~19 reser sig upp från sin plats och talar till en tant snett emot henne.
Tjejen: Ursäkta mig, kan du vakta min väska där medan jag går på toa?
Tanten nickar.
Tjejen: Bra, om den är borta när jag kommer tillbaka kommer jag att öppna det där fönstret och kasta ut dig i farten!
Tanten ser förskräckt ut.
Tjejen: Jag skojar! Men något händer nog ska du se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback